Etichete

, , ,


Poza Te iubesc strecuratSunt o sită prin care cern continuu.

 

Las să treacă lucrurile mici şi le opresc pe cele mari, care contează pentru mine. Trec firele de praf, reziduuri de faptă sau de gând. Păstrez esenţa ta, fragmente care te definesc şi te individualizează.

 

Am avut asta în vedere înca de când te-am ales, cunoscându-mi bine dimensiunile şi forma strecurătorii. Te-am ales astfel încât atunci când te cern să îmi rămâna cea mai mare parte din tine. Să fi potrivit pentru spărturile mele. Să pierd doar fărâme colaterale de care mă pot lipsi. Să rămân mereu suficient de plină de tine încât să nu mai caut altceva sau altundeva.

 
Nu te vreau perfect. Ai fi perfect dacă aş accepta totul de la tine. Dacă nu s-ar scurge nimic prin sită. Dacă nu ai avea părţi mici pe care să le resping. Dar m-aş umple repede.
Nici eu nu sunt perfectă. Ca sa fiu, ar trebui să reţin tot. Să nu mai am găuri. Iar asta presupune să nu mai fiu o sită. Adica sa nu mai fiu eu.

 
În timp ne transformăm. Găurile sitei se mai astupă şi astfel ajung să tolerez părţi din tine pe care la început le respingeam fără drept de apel. Dar am grijă să mă scutur şi să mă curăţ periodic. Pentru că altfel m-aş umple şi aş da pe dinafară. Şi atunci aş arunca involuntar inclusiv părţile tale bune. Atunci aş pierde controlul şi nu aş mai funcţiona normal.

 
Se poate întâmpla şi fenomenul invers. Sita se uzează şi se macină. Materialul se răreşte şi spărturile se unesc între ele, lărgindu-se. Îţi dai seama de asta când vezi că nu mai tolerez lucruri pe care la început le acceptam. Nu le mai păstrez, ci le arunc furioasă prin rănile deschise ale sitei. Asta nu înseamnă că nu te mai iubesc. Înseamnă doar că timpul lucrează. Ce poţi să faci? Compensează cu alte lucruri mari şi bune astfel încât să rămână constant raportul între ce pierd şi ce câştig. Şi, atât cât se poate, fereşte-mă de deşeuri toxice, corozive. Ca să mă ai aşa cum sunt. Ca să nu rămân goală dar nici să nu dau pe dinafară. Să fie sita mereu suficient de plină de tine, cât să nu mai încapă altceva. Sau altcineva.

 

 

***
Nu-ţi cer decât să te bucuri şi să accepţi când arunc şi resping părtile mici. Înseamnă că funcţionez. Înseamnă că te iubesc şi te cern.

 
Vezi? Am instrucţiuni destul de simple de funcţionare. Şi în caz că te întrebai dacă te iubesc şi cum te iubesc, acum ai aflat.
Aşa te iubesc. Te iubesc (stre)curat.

