Etichete

, , , , , , , , , ,


Poza vacanta la 1 euro

“Cazare 7 nopţi GRATUIT + transport autocar”.

 
Aşa sună oferta primită pe e-mail de la o agenţie de turism.

 

 

Deschid mesajul şi descopăr o listă lungă de staţiuni şi hoteluri greceşti disponibile la incredibilul preţ de 1 Euro. Se menţionează la fiecare în parte “obligatoriu transport autocar”. Atât.

 
Sunt uşor confuză. Titlul îmi promite o vacanţă de 1 Euro şi cazare de 7 nopţi gratuită. Folosind logica, ar rezulta că transportul costă 1 Euro. Sau, dacă cazarea costă 1 Euro, atunci de ce se menţionează că este gratuită? Şi care este preţul transportului? Dacă acesta are un preţ, atunci nu mai e vacanţă de 1 Euro!

 
Ştiu că tocmai s-a încheiat târgul de turism şi admit că agenţiile au pus la bătaie oferte early booking imbatabile. Dar gândesc totuşi că cu 1 Euro nu îşi poate permite nimeni să te trimită 7 zile în Grecia, cu transport şi cazare. Nici măcar banii pe combustibil nu ar fi acoperiţi!

 
Ca să lămuresc dilema, sun la agenţie. Foarte promptă şi amabilă, vocea de la celălalt capăt al firului mă lămureşte: cazarea costă 1 Euro/persoană iar preţul transportului, în limita locurilor disponibile, începe de undeva de la 60 Euro/persoană, în funcţie de locaţie şi perioadă. Acest preţ nu era specificat nicăieri în e-mail.

 
Poţi pleca, de exemplu, în insula Thassos din Grecia în data de 20 mai 2015, într-o vacanţă de 7 nopţi, cazare şi transport dus-întors, cu doar 122 Euro de cuplu.
Adică cam tot atât cât te costă o noapte într-un club de fiţe din Bucureşti. Sau o sesiune de shopping într-un supermarket cât să mai acoperi din goliciunea unui frigider sexi. Sau 2 bilete la un spectacol. Sau o zi pe litoralul românesc.

 

***
Reclama are menirea să informeze şi să atragă. Să stârnească interesul asupra produsului sau serviciului tău. Să transmită, într-o manieră inteligentă şi atractivă, informaţii corecte. Să dezvăluie beneficii relevante ale produsului, pentru potenţialii clienţi.

 
În nici un caz rolul reclamei nu este acela de a induce în eroare. Sau, mai rău, de a deforma realitatea. Pentru că în acest caz se transformă în publicitate mincinoasă. Şi dacă nu e sancţionată de lege, va fi penalizată cu siguranţă de client.

 
E păcat, mai ales când ai un produs foarte bun, să minţi.
Iar oferta de 61 Euro/persoană în Thassos Grecia, cu cazare de 7 nopţi la vilă şi transport cu autocar, este chiar o ofertă foarte bună. Nu era nevoie, zic eu, să fie prezentată într-un mod incorect şi confuz ca fiind o “vacanţă la 1 Euro”. Pentru că nu este aşa. Cel mult poate fi promovată ca şi “cazare la 1 Euro”.

 
Ştiţi cum e asta? Este ca şi cum aş afirma că “Puteţi avea maşină la 1 Euro. Ofer maşină gratuit + huse de scaune”. Când mă veţi suna, vă voi explica faptul că maşina costă 1 Euro, adică e aproape gratuită. Dar că este obligatoriu să achiziţionaţi şi husele. Care costă mai puţin decăt o maşină dar mai mult decăt nişte huse.

 

Simţi cumva că ţi-am jicnit inteligenţa?

Anunțuri