Etichete

, , , ,


like si dislikeUn gând nerostit e o ocazie ratată. Un sentiment neîmpărtăşit, e o şansă irosită.

 
Păstrând secretul a ceea ce simţi despre mine sau despre o acţiune a mea, nu ne ajută pe niciunul.

 

 

Mă placi sau nu mă placi, nu pentru ceea ce sunt, ci pentru ceea ce trezesc în tine. Pentru ceea ce îţi inspir. Asta spune multe despre mine, însă şi mai multe despre tine. Pentru că are legătură cu principiile şi crezurile tale. Şi cu trecutul tău. Dacă ceva din mine este contrar valorilor tale sau apasă pe o tară veche, vei avea o reacţie de respingere şi antipatie.

 

Judecăm oamenii cu care intrăm în contact la un nivel aproape inconştient. Etichetăm automat anumite caracteristici fizice în funcţie de informaţia înmagazinată în micile sertăraşe ale creierului nostru. Astfel, buzele subţiri şi sprâncenele încruntate se află în dosarul cu oameni răi. Vestimentaţia stridentă şi pieptul puternic siliconat şi dezgolit, în cel cu piţipoance. Atitudinea afectată şi gesticulaţia exagerată, în cel cu oameni falşi. Ferchezuiala în exces în cel cu metrosexuali.

 
Se declanşează astfel emoţii puternice de simpatie sau de aversiune, fără să cunoaştem obligatoriu persoana. Se formează o ecuaţie interpersonală, înainte chiar de a apuca să schimbăm câteva vorbe, pe care încercăm să o rezolvăm cu proprii algoritmi.

 

S-a demonstrat ştiinţific că creierul nostru îşi face o opinie asupra unei persoane noi în circa o zecime de secundă. Asta demonstrează că sertăraşele sunt unse bine şi se deschid rapid. Ceea ce vine de la celălalt nu e deloc nou şi nici neutru. Prima impresie declanşează intuiţii venite din backgroundul nostru biografic, cărora le aplicăm filtre personale, în funcţie inclusiv de starea noastră de spirit. Şi ştim cu toţii cât de greu este să te lupţi cu prima impresie!

 

***
De aceea mi-ar plăcea de multe ori să ştiu ce simţi despre mine sau despre acţiunile mele. Ca să evaluez cu ce mă lupt. Sau dacă este cazul să mă lupt.
Nu, nu o să-mi pun silicon în buze şi nici nu o să îmi vopsesc părul. Însă dacă ai o problemă cu vocea ascuţită, o să cobor tonul şi o să încerc să îl îndulcesc pentru tine. Dacă ai fost înşelat vreodată de o mignonă cu sânii mari, o să-mi pun tocuri şi o sa las push-upul acasă. Cam asta e ceea ce pot face. Dar am fi amândoi în avantaj. Şi zic că merită.

 
Aşa că, nu te sfii să îmi împărtăşeşti părerea ta din când în când. Nu ezita să mă lauzi sau să mă critici. Degeaba mă placi, dacă nu mi-o spui.

 
Pe acelaşi principiu, aş fi încântată să dai like dacă îţi place pe canapea! Sau unfollow, dacă nu. Pot încerca să schimb husele. Şi dacă tot nu îţi place, o să supravieţuiesc.

