Etichete

, , , , , , , ,


cafeaPentru că rişti să-ţi distrugi businessul.

Şi să-ţi pierzi credibilitatea. Fără de care eşti ca şi mort.

 
Asistăm la un fenomen de explozie de evenimente. De la mari corporaţii până la firme de cartier, de la branduri de renume până la iluştrii necunoscuţi, toţi organizează evenimente.

 

Mai mari sau mai mici, în hoteluri cu multe stele sau în spelunci mizere, în cluburi, cafenele, pub-uri, cu comunitatea de business sau cu vecinii din bloc, cu bugete generoase sau pe bartere lamentabile, cu obiective ambiţioase clar definite sau doar pentru distracţie şi socializare, zilnic se întâmplă manifestări cu pretenţie de “eveniment cu ştaif”.

 

Mulţi s-au transformat peste noapte în organizatori de evenimente. Li se pare că pentru a trimite o invitaţie pe e-mail sau Fb şi pentru a aduna oameni într-o sală, nu ai nevoie de mari studii de specialitate.

 
Ceea ce par a pierde brandurile din vedere este că dacă ai ceva de comunicat nu e obligatoriu să o faci în cadrul unui eveniment, ci există multe alte căi. Evenimentele trebuiesc organizate doar atunci când se justifică şi când ai resursele necesare.

 

Dacă ai adunat un număr de persoane, le-ai făcut o prezentare şi ai surprins câteva fotografii cu o sală plină şi oameni care aplaudă, asta nu se cheamă că ai avut un eveniment reuşit. Succesul unui eveniment nu se măsoară nici în numărul de participanţi, nici în durata aplauzelor şi nici în notorietatea locaţiei. Ci în gradul de îndeplinire al obiectivelor. Fireşte, dacă obiectivul tău a fost doar să umpli o sală, atunci ţi-ai îndeplinit scopul.

 

Majoritatea eşuează încă înainte de a începe munca de pregătire a evenimentului, odată cu stabilirea obiectivelor. Pentru că nu mai văd pădurea de copaci. Pentru că îşi setează obiective irelevante sau greu de cuantificat. Am întâlnit situaţii în care obiectivul organizării unui eveniment a fost “să afle lumea despre noi” sau “să strângem cărţi de vizită”. Nu râdeţi, nu exagerez cu nimic.

 

Am clienţi cărora mă lupt să le explic de ce un minim de protocol este absolut necesar la un eveniment cu pretenţii. De ce uneori un “save the date” este recomandat cu suficientă vreme înainte de a trimite invitaţia. De ce comunicatul de presă din mapa de presă este vital să nu aibă greşeli de ortografie. De ce, dacă lansezi un produs de lux, nu te poţi prezenta cu flyere tipărite pe un carton infect. De ce, dacă mesajul tău principal este unul green, de descurajare a consumului de hârtie, este indicat să nu îl printezi pe suport de hârtie. De ce este important ca la ora la care ai chemat invitaţii, totul să fie deja pregătit, astfel încât aceştia să nu fie nevoiţi să asiste cum amenajezi în grabă pupitrul de întâmpinare sau cum cari lăzile de băuturi pentru bar prin faţa lor.

 

Sunt aspecte de bază dar şi detalii de fineţe. Evenimentul trebuie să armonizeze ceea ce ai de spus cu felul în care o spui şi cu experienţa pe care o oferi participanţilor.

 

Am din păcate exemple concrete de “aşa nu”. Ca om de comunicare, consider feedback-ul un cadou preţios. De aceea, am speranţa că exemplele negative pe care le voi detalia în continuare vor aduce valoare adăugată oricărui demers aflat la început.

(va continua)

Anunțuri