Etichete

, , , , , , , , , , , ,


hotel marabout 1Complex Marabout- Sousse- Tunisia. Un hotel de 4 stele într-o ţară a contrastelor.

 

O alegere curajoasă pentru luna lui cuptor. Mă refer la ţară, pentru că în ceea ce priveşte cazarea, opţiunea noastră fusese alta.

 

Călătoria a debutat cu peripeţii, încă de pe aeroportul din România. Avionul liniei low cost a plecat cu întârziere de mai bine de 4 ore. Deja ne întrebam dacă mai plecăm şi mă vedeam despachetând valizele. Lume iritată, nervi, bagaje, caniculă, înjurături. Apoi televiziuni, camere de luat vederi, interviuri, declaraţii, apariţii la ştiri. Cei avizi de popularitate s-au transformat pe loc din turişti în mici vedete, expunând afectaţi nemulţumirea lor în faţa reporterilor, bucurându-se că îi vede mama, tata, bunica, vecinul şi toţi cunoscuţii la jurnalul de seară.

 

Eu, nedorind să îmi distrug buna dispoziţie, mă întrebam amuzată ce o să îmi ofere această vacanţă.

 

După un zbor aşadar întârziat, am coborât deja obosiţi pe aeroportul din Tunis unde, imediat după umezeala ciudată şi foarte evidentă din aer, ne-a izbit o altă veste surpriză: ni s-a schimbat hotelul. Explicaţia a fost pe cât de simplă pe atât de uzitată: aflându-ne în plin sezon, pe fundalul unor încurcături cu camerele, complexul la care aveam rezervare nu mai are momentan disponibilităţi. Agenţia ne oferă cu generozitate o alternativă comparativă pentru primele 2 nopţi, alături de scuzele de rigoare, urmând ca ulterior să se rezolve neajunsul.

 

Am fost asiguraţi că este absolut în favoarea noastră întrucât Marabout, noul hotel în care vom fi cazati, este unul din cele mai bune din staţiunea Sousse, singurul cu aqua parc din regiune şi printre puţinele cu plajă privată. Evident, pe moment nu am crezut o iota, recunoscând textul clasic al agenţiilor de travel.

 

Din nou, nedorind să îmi stric buna dispoziţie şi neavând practic alternativă, am acceptat. În mod surprinzător, chiar am fost plăcut surprinşi de locaţie.

 

Marabout este un complex cu circuit închis şi plajă privată. Doar clienţii şi personalul au acces pe plajă. Câţiva mici comercianţi toleraţi fac reclamă mărfurilor lor din apă, care se pare că este singurul teritoriu permis a fi încălcat de intruşi. E chiar hilar să îi vezi plimbându-se anevoios prin apa până la genunchi, cu piei tăbăcite în spate, pe o căldură ucigătoare, cum te îmbie să cumperi, aruncându-se într-un spectacol al negocierii. Nu au voie să se apropie sau să păşească pe nisip, astfel că, dacă vrei să cumperi, mergi în apă, plăteşti, îţi iei în primire produsul şi ţi-l aduci victorios la mal. Am înţeles repede importanţa plajei private în această ţară după ce am vizitat plaja comună a staţiunii.

 

Eram documentaţi despre stilul localnicilor de a încheia afaceri şi fusesem sfătuiţi să nu ne grăbim să achiziţionăm excursii din prima zi, înainte de a studia cu grijă toate ofertele. Şi să negociem. Asta însemnând să ne târguim. Mult, la sânge, cu tupeu. Că aşa le place. Aşadar am zâmbit cu subînţeles comercianţilor care ne prezentau alternative de petrecere a timpului, ne-am oprit la toate bannerele, am cules informaţii răbdători şi am rezistat cu stoicism asaltului gregar, agresiv şi obositor al vânzătorilor stradali din afara complexului.

 

Iată-ne aşadar fericiţi pe plajă, bucurându-ne de albul unui nisip perfect şi turcoazul lăptos al unei mări fără cusur.
Ne-am întins la soare surprinşi dar încântaţi să adulmecăm briza puternică şi foarte placută care te ajută să nu simţi cele 40 de grade din aer.

 

Ne relaxasem şi intrasem în mood-ul de vacanţă când o voce caldă, cu o engleză acceptabilă şi un accent uşor stâlcit, ne-a trezit din reverie. Un tip tânăr, brunet, înalt, cu un zâmbet simpatic, s-a prezentat ca fiind colaborator al hotelului. Excesiv de prietenos, ne-a abordat cu un “hello, my friend”. Avea pentru noi o ofertă de nerefuzat: o excursie gratuită în Bazar.

 

Politicos, inspirând încredere, ne-a explicat că gratuitatea se datorează faptului că un hotel de 4 stele îşi respectă oaspeţii şi doreşte să le ofere ce este mai bun, inclusiv această excursie inclusă. Vom fi preluaţi cu o maşină de la hotel şi transportaţi cu tot confortul, în siguranţă, iar el ne va fi ghid. Ne-a povestit că Bazarul este departe, în afara oraşului şi că, pe lângă faptul că drumul cu taxiul costă considerabil, în lipsa unui ghid experimentat riscăm să cădem pradă speculatorilor şi să fim păcăliţi la orice pas.

 

Părea perfect logic şi, deşi sceptici şi reţinuţi în prima fază, amintindu-ne experienţa cu vânzătorii stradali, argumentul siguranţei ne-a convins. Am convenit că în dimineaţa următoare mergem în Bazar.

 

Eu tot insistam că gratuitate= tehnică de marketing şi căutam să înţeleg care e afacerea. Gândeam că dacă ar fi fost doar un serviciu inclus în facilităţile hotelului, ar fi fost cu siguranţă menţionat la check-in şi speculat de către agenţie.

 

Eram sigură că este ceva la mijloc. Aveam să aflu a doua zi.
(Va urma)

 

Photo: arhiva personala

