Etichete

, , , , , , , , , , , , , , , ,


social-gaming-business-contactsDe-a lungul timpului am auzit o grămada de argumente pentru care mulţi refuză participarea la conferinţe, seminarii, workshopuri, atât din ipostaza de vorbitor/speaker cât şi de ascultător/audienţă.

 

Cele mai frecvente ţin de lipsa de timp, convingerea că în câteva ore nu ai cum să înveţi ceva relevant, desconsiderarea prezentărilor motivaţionale, neîncrederea în organizatori, speakeri sau audienţă, cost.

Însă cea mai periculoasă scuză dintre toate, mi se pare autosuficienţa.

 

Când crezi că le ştii pe toate şi nu mai ai ce învăţa sau ce câştiga de pe urma unei astfel de participări. Când eşti un manager rutinat cu ghearele adânc înfipte în scaun, mult prea preţios pentru a împărtăşi din experienţa ta sau mult prea arogant pentru a te amesteca cu oameni de la care consideri că nu ai ce să primeşti sau să înveţi. Când eşti un tânăr la început de drum convins că orice asemenea participare e o pierdere de timp şi bani. Când eşti un antreprenor care crede că doar el deţine reţeta succesului.

 
Timpul costă bani. Ăsta e un argument suficient de puternic pentru a-l folosi ca scuză atunci când simţim că suntem scoşi din procesul de producţie. Trăim continuu paradoxul neajunsului: în tinereţe ai mult timp, ai energie, dar nu ai bani să investeşti în formarea ta. Mai târziu, începi să ai bani însă nu mai ai timp. Baletezi continuu pe cumpăna vieţii între bani şi timp, încercând să îţi păstrezi echilibrul. Iar când, însfârşit, simţi că ai reuşit, nu mai ai energie.

 
Speakerii motivaţionali nu îţi dau nici bani, nici timp. Îţi dau energie! Indiferent de momentul din viaţă în care ne aflăm, toţi avem nevoie de bani şi de energie! Energia nu e suficientă să îţi transforme acţiunile în bani. Mai ai nevoie şi de alte resurse: know-how, networking, notorietate şi noroc. În cazul de faţă, norocul înseamnă de fapt un context favorabil.

 
Într-un astfel de eveniment există un echilibru între ce dai şi ce primeşti. Schematic, lucrurile sunt simple.

Participanţii dau bani şi timp, câştigând în schimb energie.

Speakerii dau timp şi energie, dobândind în schimb resurse (notorietate, publicitate, expunere, vizibilitate, oportunităţi, uneori bani).

Organizatorii dau timp şi energie, primind în schimb bani.

Toţi câştigă know-how, networking, oportunităţi.

 
Imaginează-ţi viaţa ca un joc de strategie pe computer iar participarea la conferinţe ca pe un antrenament. Ai de trecut numeroase probe (încercările vieţii), parcurgând mai multe niveluri (etape din viaţă), folosind un număr limitat de resurse (bani, mâncare, informaţii, etc), susţinând gradul de energie pozitiv, într-un timp dat. Trebuie să acumulezi, să construieşti, să te dezvolţi, să multiplici resurse, să creşti, să te aperi.

De priceperea fiecărui jucător depinde avansarea la nivelul următor. De felul în care combină şi foloseşte resursele, de cât asimilează şi cât construieşte, de cât investeşte în producţie şi cât în dezvoltare. Cel mai iscusit şi instruit câştigă. Doar că în viaţă nu ai buton de undo. Şi nu ai vieţi multiple. Life is a game. Money is how we keep score. “We’re all in the same game. Just different levels. Dealing with the same hell, just different Devils”.

 

***
Am participat recent la Bucharest Business Days. Pentru cine nu ştie, Business Days este o platformă de networking dedicată antreprenorilor şi managerilor din România al cărui scop este acela de a crea o cultură antreprenorială sănătoasă şi durabilă în România.

Evenimentul are loc anual în 4 oraşe din România: Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj şi este singurul eveniment de business din România care face cercetare de piaţă pentru a identifica cât mai exact nevoile şi provocările cu care se confruntă mediul de business din regiune. Mai mult, este singurul eveniment din România care are speaker support group pentru a asigura creşterea constantă a calităţii prezentărilor speakerilor şi a spectacolului scenic.

 
A fost unul dintre cele mai serioase antrenamente de gaming la care am luat parte în ultima vreme!

 
Next level. The game must go on!

Anunțuri