Etichete

, , , , , ,


c6a346f86259ca2b030287b172f8e0ecDin ciclul “Caut director care să dea inovator cu mătura. Aplicaţiile vor fi însoţite de un scurt film demo, pentru a se studia dexteritatea, inventivitatea, priza şi unghiul de înclinare al măturii”, iată cum sună un anunţ de angajare pentru un rol de marketing al unei agenţii de turism, în anul 2016:

 

https://www.bestjobs.ro/locuri-de-munca-coordonator-marketing-agentie-de-turism/751168/1

 

Aşadar, un angajator (nici nu contează numele, ca el sunt foarte mulţi) caută două personaje care să îndeplinească simultan mai multe condiţii: creativi, inteligenţi, „inovativi” (de fapt e „inovatori”, stimate om de HR), curioşi, muncitori, pasionaţi, perfecţionişti, cu abilităţi de copywriting. Opţional, experienţă în elaborarea de strategii de marketing.

Un PIC (persoană inteligentă şi curioasă) şi un POC (persoană cunoştinte online/opţional).

Mai departe, surpriză! Din atribuţiile listate descoperim că cei doi urmează să elaboreze şi să implementeze strategia de marketing a agenţiei de turism (deci opţionalul nu e chiar opţional), să dezvolte campanii şi parteneriate strategice. Nu o să comentez relevanţa caracteristicilor enumerate. Si nici menţiunile legate de biroul şi computerul de lux, prezentate ca beneficii. Am să trag doar concluzia:

În traducere liberă, se caută cel puţin un director de marketing cu titulatură de coordonator. De fapt, să spunem lucrurilor pe nume: se caută profesionişti care să aibă competenţe şi abilităţi de director de marketing însă să accepte titulatură, statut, beneficii şi salarizare de junior!

 

Dar asta nu e tot. În finalul anunţului, încă o surpriză de-a dreptul hilară. Ca parte a procesului de recrutare, alături de CV-ul candidatului, se solicită … ghici ce? O propunere de strategie de marketing pe baza căreia se va face selecţia. Că tot se poartă pitch-uri inventate! Dar măcar acolo se primeşte un brief!

 

Să le spună cineva celor de la Terra Tourism S.R.L. că o strategie de marketing se elaborează plecând de la obiective, după un studiu complex, în colaborare cu top managementul, luând în calcul foarte multe variabile şi scenarii! O strategie conţine obiective, analize ale situaţiei externe (PEST, trenduri, media, competitori, etc), interne (misiune, valori, produse, servicii, preţuri), analize SWOT, poziţionare, direcţii strategice, KPI. Abia ulterior, din acestea derivă planurile operaţionale, initiative/acţiuni şi bugete. Este o muncă laborioasă care implică resurse relevante (de know-how, de timp, de oameni, de bani) şi implicit costuri.

 

Strategiile se obţin pe bani grei tocmai pentru că sunt cheia spre succes sau hăul spre eşec. Ca să aibă şanse să se încadreze în prima categorie, e de dorit ca strategia să fie făcută de profesionişti. Un anunt pe bestjobs e mai ieftin ca un pitch, ce-i drept, dar nu generează nici pe departe rezultate comparabile.
Nici un profesionist adevărat nu va elabora strategii gratuite şi nu le va trimite pe e-mail în asemenea circumstanţe. Peste tot în lume, consultanţa furnizată de profesionişti se plăteşte. Desigur, cei cu motivaţii puternice vor putea cosmetiza nişte idei punctuale sau o prezentare mai mult sau mai puţin elaborată. Însă aceea nu este strategie. Poţi face un brainstorming de idei printre studenţi, de exemplu. Poţi organiza un test de aptitudini cu candidaţii selectaţi. Însă rezultatul nu va fi o strategie.

 

E ca şi cum ai probleme medicale, cauţi un medic competent şi pentru asta te apuci să ceri de la mai mulţi, pe e-mail, un diagnostic şi o reţetă, precizând 1-2 simptome. Faci casting de reţete şi îl declari câştigător pe cel care ţi-a trimis-o pe cea care îţi sună cel mai sexy. Sau pe cea mai ieftină. Sau nu declari pe nimeni câştigător şi rămîne la latitudinea ta ce medicaţie combini din toate reţetele. Pun pariu că nici unul din cei care ti-au trimis ceva pe e-mail, nu e medic.
Aparent, te-ai scos pe gratis. Practic, tocmai ţi-ai semnat sentinţa.

Stimată agenţie de turism, dacă vă alegeţi astfel medicul, vă asumaţi consecinţele! Dacă vă alegeţi astfel oamenii de marketing, nu aş vrea să vă fiu vreodată client!

 

***
Faza cea mai tare am păstrat-o pentru final. Jobul a fost adăugat pe bestjobs acum 7 zile şi expiră în 23 de zile. Pană acum au aplicat…120 de persoane. Dacă se menţine ritmul, la final angajatorul va avea aproximativ… 514 CV-uri şi 514 strategii de marketing nou-nouţe.

Se prefigurează deja răsturnări spectaculoase în topurile industriei de travel! 

 

Dragă agenţie de publicitate a Terra Tourism, cu astfel de clienţi eşti în pericol să îţi pierzi jobul! Sau vei face curând outsourcing la client pentru brainstorming, în căutare de idei inovatoare.

Anunțuri